fredag 1. mai 2009

ABC - i ord og bilder

I dag velger jeg IDRETT, innebandy og IGLO.
Jeg synes det er veldig vanskelig å forklare idrett med mine ord.
I Wikipedia sier de følgende: Sport er et mer omfattende begrep enn idrett. Forskjellen ligger i at idrett legger størst vekt på utøveren selv, egeninnsatsen og kontroll på egen kropp, som for eksempel friidrett, skiidrett, skøyteidrett, boksing, tennis, håndball og fotball. Sport derimot har gjerne et hjelpemiddel, redskap, fremkomstmiddel, eller dyr som en grunnleggende forutsetning. Eksempler er seilsport, motorsport og hestesport.

Jeg holder på med både idrett og sport.




Broren min og jeg, mest broren min (fordi han hadde lært det på skolen), vi lagde IGLO i vinter. Det var kjempe gøy og litt slitsomt. Først måtte vi grave oss ned til nesten bakken, deretter måtte vi kappe klosser til byggingen. Til slutt bygde vi klossene sammen og det ble en fin iglo.

Posted by Picasa

8 kommentarer:

  1. Idrett eller sportslige aktivitetet er et must. I alle fall for oss som liker å sitte litt på PC'en sånn hver dag.
    Den igloen var veldig stilig. Tipper det var koselig å sitte inne i den etter den var ferdig bygget:)

    SvarSlett
  2. Halloisen, flott i.innlegg som du har da selv om jeg ikke liker innebanddu, var alltid redd jeg når vi spilte det på skolen .-))

    SvarSlett
  3. Dette var jo flotte ord på I! Både innebandy og å byggi iglo er jo veldig kjekt da! Flott innlegg!

    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  4. Kjempe flott innlegg. Driver selv med både sport og idrett :) Imponerende iglo også må jeg si :) Ha en super helg :)

    SvarSlett
  5. Flott Innlegg.
    Imponerende Iglo dere har bygd, kan tenke meg det var masse jobb med den ja.
    God helg

    SvarSlett
  6. Dette var eit flott innlegg på I!!
    Eg har vore med å bygge, og sove i Igloo. Pga overnattinga fekk vi uteliggarsertifiktat:0)
    God helg

    SvarSlett
  7. Hei igjen!
    Nå er det lenge siden du har lagt inn noe.
    Kommer du snart igang igjen :0)

    SvarSlett